.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرعامل موسسه مهر ، مدیر برتر صنعت بانکداری کشور
مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر به جهت نقش حمایتی خود در خصوص صنایع ، به عنوان مدیر برتر صنعت بانکداری پنجمین جشنواره قهرمانان صنعت معرفی شد...
مدیرعامل موسسه مهر ، مدیر برتر صنعت بانکداری کشور

دکتر احمد شفیع زاده مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر به جهت نقش حمایتی خود در خصوص صنایع ، به عنوان مدیر برتر صنعت بانکداری پنجمین جشنواره قهرمانان صنعت معرفی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی ، در این جشنواره که با عنوان نکوداشت استاد محمد عصارزادگان (بنیانگذار گروه صنایع غذایی آرد جرعه) و با حضور نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزراي صنايع و معادن، و کار و امور اجتماعي، رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد ؛ لوح تقدیر و تندیس زرین جشنواره به مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر اعطا شد که ابراهیم صفر لکی رئیس اداره کل روابط عمومی این موسسه ، آن را به نمایندگی از شفیع زاده دریافت کرد.

صنعت و توليد بايد در دستان بخش خصوصي باشد

در ابتدای این مراسم ، محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي ، گفت: دولت و بانک مرکزي معتقد است که صنعت و توليد بايد در دستان بخش خصوصي قرار گيرد.

وي با مورد توجه قراردادن توان بخش خصوصي افزود: بخش خصوصي توان پيشبرد اهداف تعيين شده در حوزه صنعت و توليد را دارد و با دلسوزي بيشتر نسبت به بخش دولتي مي تواند اهداف تعيين شده در اين حوزه را محقق سازد.

دکتر بهمني با مورد توجه قراردادن بحران اقتصادي حاکم بر کشورهاي پيشرفته و اروپايي ، بيان کرد : خوشبختانه اقتصاد و صنعت کشور ما کمترين آسيب را از بحران اقتصادي حاکم بر جهان ديد و صنعت ايران توانست بهتر و بيشتر از گذشته اقدام به توليد و فروش محصولات خود در بازارهاي بين المللي کند.

وي ادامه داد: بنابراين دولت و مجلس وظيفه دارند با حمايت هرچه بيشتر از بخش خصوصي فعال در صنعت ، امکان توسعه روزافزون آن ها را فراهم آورد.

رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه سال گذشته بانک مرکزي بيش از امکانات خود تسهيلات در اختيار صنعت قرار داد، اظهار داشت: سيستم بانکي در سال گذشته 103 درصد از امکانات خود را در اختيار بخش صنعت قرار داد و چنانچه با پيشنهاد بانک مرکزي در خصوص افزايش 150 ميليارد ريالي سرمايه بانک مرکزي موافقت مي شد امکان خدمت رساني به اين بخش افزايش مي يافت.

وي اضافه کرد: متاسفانه توان مالي بانک ها در شرايط کنوني به گونه اي نيست که بتوانند پاسخگوي تمام نياز صنعت کشورمان باشند بنابراين لازم است که در اين حوزه از سرمايه گذاري هاي خارجي استفاده شود.

رئيس کل بانک مرکزي تصريح کرد: براين اساس چنانچه بخش خصوصي بتواند از سرمايه هاي خارجي در حوزه صنعت استفاده کند وزارت اقتصاد و بانک مرکزي تضمين کننده فعاليت آن بخش خواهد بود.

وي با بيان اينکه برنامه ريزي هاي بانک مرکزي در سال گذشته با محوريت هدايت و حمايت از صنعت بود، افزود: براين اساس ما تمرکز اصلي اقدامات خود را بر پايه صنعت قرار داديم و فعاليت هاي ويژه اي در اين حوزه انجام شد.

بهمني ادامه داد: پيش از اين تصور برآن بود که هر نقدينگي يا تورم زا بوده و يا تاثيري در افزايش قيمت ها نخواهد داشت اما طي سال هاي گذشته با تزريق منابع مالي به واحدهاي صنعتي اين نتيجه حاصل آمد که اين تصور صحيح نيست.

رئيس کل بانک مرکزي بيان کرد: تجربه نشان داد که تزريق منابع مالي به صنعت در کوتاه مدت اگرچه با تورم مواجه خواهد بود اما در مدت زماني اندک موجب افزايش توليد و کمک به اقتصاد ملي مي شود.

وي گفت: بنابراين بايد از اين تجربه درس گرفته و با تزريق منابع مالي بين پنج تا 10 ميليون تومان به واحدهاي توليدي موجود امکان حفظ اشتغال و فعاليت را براي اين واحدها فراهم کنيم.

بهمني با بيان اين که رها کردن طرح هاي نيمه کاره به معناي رها کردن سرمايه ملي کشور است، اذعان داشت: برخي تصور مي کنند واحدهاي نيمه کاره تنها هدر دهنده سرمايه سرمايه گذار است در حالي که زيان اصلي به توليد و اقتصاد ملي کشور وارد مي شود.

رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به بسته سياسي نظارتي بانک مرکزي بيان کرد: 88 درصد از اين بسته به بخش توليد و صنعت اختصاص دارد که اين امر نشان دهنده اهميت اين بخش در اقتصاد کشور است.

وي ادامه داد: خوشبختانه طي سال هاي گذشته اقدامات موثري در اين بخش ها انجام شده است و اميدواريم که بتوانيم با تمرکز بيشتر بر حوزه صنعت، امکان توسعه بيشتر اين بخش را فراهم کنيم.

براساس اين گزارش در پنجمين جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ايران از 10 چهره ماندگار صنعت کشور، 31 واحد نمونه صنعتي و کارآفرين، و شش بانک فعال در بخش صنعت کشور تجليل به عمل آمد.

صنعت بدون حمايت سيستم بانكي پيش نمي رود
در ادامه ، سيد حسين‌ هاشمي‌ رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس نيز در سخناني گفت: صنعت بدون حمايت سيستم بانكي كشور نمي تواند حركتي روبه جلو داشته باشد.

وي با تاكيد بر نياز صنعت به پشتوانه مالي اظهار داشت: صنعت كشورمان براي رشد و توسعه به حمايت سيستم بانكي نياز دارد تا از اين طريق بتواند به كشور اول منطقه در سال 1404 تبديل شود.

هاشمي ادامه داد: افق 1404،‌ افق عزت ملت ايران است بنابراين حمايت از صنعت و توليد وظيفه تمام مسئولان و فعالان اين عرصه خواهد بود.

هاشمي با بيان اين كه رسيدن به اين هدف دور از ذهن نيست، اظهار داشت: ما اعتقاد راسخ داريم با توجه به امكانات موجود در كشور و همچنين نيروي انساني توانمند فعال مي توانيم به اهداف تعيين شده در اين بخش دست يابيم.

وي ادامه داد: اميدواريم كه حركت در اين زمينه به گونه اي باشد كه بخش خصوصي واقعي بتواند جايگاه خود را در اقتصاد كشور پررنگ تر سازد. رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اين كه صنعت و توليد كشور به حمايت زيادي نياز ندارد، گفت: اگر حمايتي كه از صنعت تركيه و پاكستان در طول يك سال صورت مي گيرد را جمع كرده و تقسيم بر دو كنيم،‌ مي توانيم مقدار نياز صنعت كشورمان به حمايت را محاسبه كنيم. هاشمي اضافه كرد: بنابراين مي توان گفت كه صنعت كشورمان به حمايت زيادي براي دستيابي به اهداف تعيين شده ندارد.

پنجمين جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ايران با عنوان نكوداشت "استاد محمد عصارزاده گان بنيانگذار گروه صنايع غذايي جرعه و از پيشکسوتان صنعت آرد کشور" برگزار شد . در پايان اين جشنواره نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزراي صنايع و معادن، و کار و امور اجتماعي، رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اهداء لوح و تنديس از استاد محمد عصارزاده گان و خانواده وي، قهرمان قهرمانان صنعت کشور، چهره هاي ماندگار بخش صنعت کشور، واحدهاي نمونه و مديران عامل بانک هاي برگزيده تجليل به عمل آوردند.

پنجمين جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ايران با شعار "کارآفريني، ارزش آفريني ملي-اعتبارسازي جهاني" و با هدف فراهم ساختن خدمت هاي لازم براي تعالي فرهنگ كار و كارآفريني و نكوداشت منزلت كارآفرينان در كشور به همت گروه مطالعاتي هوشمند دبير در مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برپا شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.312 seconds.